Online dienstverlening in combinatie met face-to-face cliëntgesprekken in beperkte groepen

Leen Vandenberghe 11/05/2021
Online dienstverlening in combinatie met face-to-face cliëntgesprekken in beperkte groepen

Sinds de tweede lock-down van begin november 2020 zet D.O.P. West-Vlaanderen sterk op online dienstverlening in.

Vandaag, 11 mei 2021, is dit nog steeds zo.

 

  • We bouwden al veel positieve ervaring op in online gesprekken met cliënten en steungroepen en een deel van de D.O.P.-processen verloopt nog steeds online.

  • Daarnaast komen wij ook op onze lokale contactpunten samen met de cliënt en de steungroep met max. 10 personen in totaal. We houden hierbij rekening met een beperkt aantal bubbels binnen deze groep.

  • Bij mooi weer kan een cliëntgesprek ook in de tuin van de cliënt doorgaan, als er tenminste voldoende ruimte hiervoor is zodat de nodige afstand kan bewaard worden. Dit met een maximum van in totaal 10 personen volgens de richtlijnen van de overheid. 

De keuze voor de plaats van het gesprek wordt in onderling overleg met de D.O.P.-medewerker afgesproken, zodat iedereen zich veilig kan voelen tijdens het gesprek. Iedereen draagt een mondmasker en houdt zich aan de geldende veiligheidsvoorschriften. Cliënten met een D.O.P.-proces dat tijdelijk on hold gezet werd door de coronamaatregelen, zullen door de D.O.P.-medewerker zelf gecontacteerd worden.

 

Laat ons nog samen even doorbijten en zorg goed voor jezelf en voor de mensen rondom jou.