Corona, 1 jaar later: verder online dienstverlening in combinatie met face-to-face cliëntgesprekken in kleine groep

Dienst Ondersteuningsplan West-Vlaanderen  26/03/2021
Corona, 1 jaar later: verder online dienstverlening in combinatie met face-to-face cliëntgesprekken in kleine groep

D.O.P. West-Vlaanderen zet sinds het begin van de Corona pandemie sterk in op online dienstverlening.

Vandaag, 26 maart 2021, is dit spijtig genoeg nog steeds zo.

  • We bouwden al veel ervaring op in online cliëntgesprekken en een deel van onze D.O.P.-processen verloopt nog steeds online.
  • Daarnaast komen wij ook op contactpunten-D.O.P. samen met de cliënt en de denkgroep in kleine groep namelijk de bubbel van de cliënt (huisgenoten), 1 externe persoon en de D.O.P. medewerker. Dit mits voldoende afstand en volledig volgens de veiligheidsvoorschriften.
  • Bij mooi weer kan een cliëntgesprek ook in de tuin van de cliënt doorgaan, als er tenminste voldoende ruimte hiervoor is, zodat de nodige afstand kan bewaard worden. Dit met een maximum van in totaal 4 personen volgens de richtlijnen vanuit de overheid. 
  • De keuze voor de plaats van het gesprek wordt in onderling overleg met de D.O.P.-medewerker afgesproken, zodat iedereen zich veilig voelt tijdens het gesprek. Iedereen draagt een mondmasker en houdt zich aan de gekende veiligheidsvoorschriften.
  • Cliënten met een D.O.P.-proces dat tijdelijk on hold gezet werd door de coronamaatregelen, zullen door de D.O.P.-medewerker zelf gecontacteerd worden.

 

Zit je nog met vragen of onduidelijkheden, neem dan zéker contact op met je D.O.P.-medewerker, het algemene nummer 0490/ 44 34 04 of via mail: info@dop-wvl.be

Hou verder moed en zorg goed voor jezelf en voor de mensen rondom jou. Alles komt goed.